Vyhledej
Královédvorsko > Doprava > cyklodoprava

Jiří Hlavatý odpověděl na náš otevřený dopis

anonymně / 8.01.2016, Dvůr Králové nad Labem
Pan senátor Jiří Hlavatý si udělal čas a odpověděl na můj otevřený dopis ohledně cyklodopravy. Velice děkuji a již zcela bez komentáře jej zde zveřejňuji.

"Omlouvám se, ale dostal jsem se k odpovědi na Váš dopis až nyní.

Hned na úvod bych Vám chtěl říci, že jsem rád, když se někdo zajímá o to, jak se nám ve městě žije. Bohužel lépe bohudík, že v současné situaci města nepovažuji cyklostezky za tak významný mezník v jeho historii. Copak je vůbec možné, že vám občanům nevadí celkový zubožený stav města, kde je potřeba opravit nejen chodníky, silnice, osvětlení, kanalizaci, vodu, nebo celé části Dvora, jako je třeba Karlov a jiné podobné úseky, které vypadají jako periferie určené k demolici, a kde se za posledních 30 let nic neopravilo. Kde se skrýváte všichni co máte tolik nápadů, připomínek a určitě i dost energie, aby jste se ve veřejném životě angažovali aktivně? Na zastupitelstvu ani nikde jinde nevystupujete.

Jinak děkuji za Vaše poznámky. Oba chceme vytvořit podmínky pro maximální bezpečnou jízdu aut i cyklistů. Žádný rozpor mezi námi není.

Táta mi ve 12ti letech koupil Favorita, dlouho jsem jezdil pod trubkou, než jsem dosáhl na sedlo. Syna jsem vozil na sedátku do školky a do 40 prakticky každý den jezdil na něm do práce, na tenis, na zahradu k Velichovkám. Favorita mám dosud a když počítám tak 55 let jezdím na kole. Cyklistiku a cyklisty miluji a jsem ten poslední, kdo by jim nefandil a nechtěl pro ně v dnešní automobilové době vytvořit lepší a hlavně bezpečnější podmínky. Nenávidím však bordel, kdy se musím vyhýbat výmolům a riskovat, že mě auta smetou. K tomu pak patří chování bezohledných řidičů, které cyklostezky změnit nepomohou. Ohleduplnost nám chybí a ani se o ní nemluví.

S hejtmanem panem Francem jsem skoro 2 hodiny jezdil letos po silnicích co patří kraji jak přímo ve Dvoře tak i okolí, Libotov, Doubravice, přehrada, Třemešná, Poklad, Zboží atd, část nejhorších úseků jsme prošli pěšky a stejné jsem udělal s řed. krajské SUS Ing. Brandejsem. Tehdy se zrodil plán jejich oprav a rekonstrukcí. Věnoval jsem tomu hodně hodin a v žádném případě je nelituji.

Život mě naučil třídit priority od věcí, které počkají. Nepodezírejte mně, že se nedívám dopředu, že zavrhnu projekt cyklostezky, kde je šance ji spojit s rekonstrukcí silnice. Podle mne se, ale nic nemá přehánět. Nemáš cyklostezky tak nepatříš do společnosti měst a obcí, vydědíme tě? Nezapomeňte, že peníze z EU, které se do nich sypou jsou také peníze z našich daní a města či obce nemají šance je použít, i kdyby sebevíce chtěli, na důležitější akce jako jejich poničené silnice či chodníky, či kanalizace či vodovodní řády.

Nebudu nikdy souhlasit s vyasfaltovanými polními cestami se značkou EU, které končí u silnic plných výmolů a záplat, které byly vystavěny pro koňské spřežení. Bohužel své racionální myšlení už nezměním. Nebuduji si však politickou kariéru jako řada těch co cyklostezky podporují. Museli byste mě omámit chloroformem, abych jim dal přednost před pořádnými silnicemi, uklizenými chodníky nebo vodovodním řádem, kde 67 % vyčerpané vody mizí v zemi.

Byl jsem před 14 dny v Bologni, nádherné město. Než jsme našli večer místo na zaparkování tak jsme ho několikrát projeli. Všude jsme viděli kola, místa pro jejich zaparkování, desítky kol na jednom místě, desítky takových míst, ale žádné jejich obtisky na asfaltu.

S pozdravem

Jiří Hlavatý"

Můj otevřený dopis (na který je reagováno) najdete zde:



Cykloinfrastruktura

Myslim, ze jde predevsim o to, aby se pri planovani rekonstrukce JAKEKOLI komunikace na pripadny provoz cyklistu myslelo, stoji to par procent navic v nakladech a prinos je veliky, naopak rekonstrukce BEZ techto zohledneni zakonzervuje stavajici stav s tim, ze pokud by se pozdeji chtelo to resit, mame situaci: "ted je to nove, tak to nemuzeme hned zas rozkopat"

Druha kapitola jsou tzv. "minimax" veci, cili s minimalni investici maximalni efekt (napr. zpruchodneni ted nove centra pro cyklisty jednosmerkami pojizdenymi proti srsti)

Takze pouze pouzivat zdravy rozum a zaroven koukat po svete nejenom ze zabi perspektivy.

Napsal jste to naprosto

Napsal jste to naprosto správně, mělo by se myslet před započetím rekonstrukce na víc věcí. Což se bohužel při rekonstrukci náměstí a přilehlých ulice nestalo.

Kompromis

Souhlasím, v našem městě je mnoho věcí, do kterých je potřeba investovat. Tak to bylo, je a bude asi vždy. Já jsem toho názoru, že vedle vlastních prostředků města je nutné využívat i dotační prostředky. A právě na cyklostezky je, na rozdíl od místních komunikací, tyto dotace možné aktuálně čerpat. Proto bych se snažil najít v oblasti investic rozumný kompromis. Abychom za několik let nelitovali, že jsme této možnosti nevyužili. Tak jak se to stalo u ČOV a kanalizačních sběračů.


Související články
Otevřený dopis panu senátorovi Jiřímu Hlavatému
5 důvodů proč podporovat výstavbu cyklostezek po městě
Do práce bez auta - máme na Královédvorsku cyklozaměstnavatele roku?
Kudy povede plánovaná Labská stezka kolem přehrady? Koordinátor projektu, pan Tuzar, odpovídal na naše otázky
Krajské dotace na rozvoj cyklotras míří i letos na Královédvorsko
Vaše komentáře

Přečteno 1049x
 
04.11.2024 - Na interním oddělení městské nemocnice ve Dvoře Králové je opět od pondělí 4. listopadu zákaz návštěv.
25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.
21.10.2024 - V železničním úseku Teplice nad Metují - Broumov dojde k prodloužení výluky traťové koleje ve dnech 25.10. - 1.11.2024.
07.10.2024 - V našem kraji už máme pár kilometrů dálnice, takže informujeme o ceně dálniční známky na příští rok: výše ročního poplatku bude 2 440 Kč, měsíční známka za 460 Kč, desetidenní za 290 Kč a jednodenní za 210 Kč.

Volná pracovní místa

Učitel pro I. stupeň ZŠ (ZŠ Bílá Třemešná)

Učitel matematiky pro II. stupeň ZŠ 

Vedoucí kuchař školní jídelny (Bílá Třemešná)

Terénní pečovatel/ka (Diakonie ČCE)


Kalendář akcí